پیام دبیر کنفرانس

صنعت پخش یکی از اهرم‎های پر قدرت بین واحد‎های تولیدی، بهبود کیفیت و مهم تر از آن تعدیل و ثبات قیمتی بازار، در شرایط مختلف است. صنعت پخش در دهه‏ های اخیر نقش کلیدی در توسعه صنایع تولیدی کشور ایفا نموده و دارای جایگاه بسیار مهمی ‏برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است. این اهمیت به اندازه‏ای است که در حال حاضر بسیاری از شرکت‏های تولیدی خودشان شرکتی را برای پخش و توزیع محصولات ایجاد نموده اند. صنعت پخش به دلیل ارتباط دو سویه، از یک طرف با واحدهای تولیدی و از سوی دیگر با مصرف‌کنندگان، از تخصص، هوش و ظرفیتی برخوردار است که این توان را در سایر تشکل‌های صنفی کمتر می‌توان دید.

از جمله مواردی که صنعت پخش همانند سایر صنایع می بایست در فرآیند توسعه به آن توجه ویژه ای نمود، رسوخ علم و دانش مورد نیاز به صنعت مورد نظر است. که انجمن توانسته با تعاملی نزدیک با دانشگاه‎ ها و اجراء موفق چهار کنفرانس بین المللی طی چهار سال گذشته با مشارکت دانشگاه، صاحب‎ نظران و متفکرین حاضر در حوزه های دولتی و نظارتی به بررسی موشکافانه گلوگاه‎ های اجرائی، روش‎های نوین توزیع، فروش و انبارش و چالش‎ های و فرصت‎ های درون سازمانی و برون سازمانی با حضور اساتید داخلی و خارجی بپردازد.

یکی از ضروریات مهم سیاست گذاری در دنیای امروز، ملاحظات جامعیت‎ نگری است. اثرات بسیاری از وقایع مرتبط با توابع و ساختار ارتباطی هر عامل با دیگر عوامل مربوط با آن می باشد، که عدم توجه به آنان حتما موجب عدم تحقق اهداف و رفع عارضه ایجاد شده، خواهد گردید. نگاه به جامعیت موارد از منظر زمان حال و ارتباط عوامل با  یکدیگر، این امکان را می دهد که در مواجه‎ی با پدیده ها، ابتکار عمل داشته باشیم و بتوانیم از بروز مشکلات کنترل نشده احتراز نمایم. از این رو، اهمیت جامعیت، نه پناه بردن به فردا، بلکه بکارگیری آن برای سیاست گذاری امروز است.

با توجه به روند طی شده در کنفرانس‌های گذشته در چارچوبی مشخص جهت اعتلای این صنعت و با توجه به وضعیت فعلی کشور و جامعه جهانی و تاثیر سیاست‎ های داخلی و خارجی بر این صنعت محور اصلی کنفرانس به موضوع جامعیت‎نگری در صنعت پخش متاثر از تحولات محیطی، پرداخته است که بدیهی است با بررسی عوامل اصلی و تعیین کننده که در زیر محور های اصلی کنفرانس به آنان پرداخته خواهد شد سعی میگردد ضمن تحلیل محور اصلی کنفرانس با استفاده از سخنرانان کلیدی و برگزاری کارگاه‎ های تخصصی بتوانیم، گامی هر چند کوچک در رفع گلوگاه‎های اجرائی و کمک به توسعه روز افزان صنعت، برداریم.

انجمن صنعت پخش ایران در راستای اهداف علیه خود همراه در تلاش است که صنعت پخش را به جایگاه واقعی خود در زنجیره عرضه برساند و بدیهی است یکی از روش‎های این امر برگزاری اینگونه کنفرانس‏ها خواهد بود لیکن مشخص است در این راه نیازمند حمایت همه جانبه علمی و مادی شما عزیزان می‎باشیم که امید بسیاری است همانند سال‎های قبل اینجانب و انجمن را در این راه یاری نماید. 

به امید حضور سبزتان در کنفرانس پنجم